OLIVIA NILSSON

Kategori: Resor

A DAY HERE

Imorse var vi tidigt uppe i backen då det var vår näst sista skiddag. Solen sken såklart!

Efter en massa fina åk kurrade våra magar, så vi tog spåret mot en restaurang som Fyrgårds kallade "rutiga duken". Det bjöds på god mat och en stor uteservering. Jag valde deras bolognese!

Vi åkte vidare och utforskade ett ställe som kallades Stuben, utsikten där var heelt magisk och man såg så himla långt, ut över hela alperna!

Och till sist när liftarna stängde parkerade vi oss på ett ställe som kallas Hö-stallet, där tog vi varsitt glas/kopp och njöt av solnedgången. Nu är vi hemma i lägenheten och ska snart börja vika ner all vår packning och förbereda oss inför morgondagen då vi drar oss hemåt då. Hoppas ni där hemma har det bra!

SUPPE

Såja, då var vi hemkomna efter en heldag ute i backen. Underbar lunch ute i solen längst in mot väggen på uteserveringen mitt i backen. Tog en väldigt god gulashsoppa, jag brukar inte vara förtjust i det hemma i Sverige men i denna miljön är det helrätt! Hela eftermiddagen har vi spenderat på apres ski, so much fun!

SKIDLIVET

Hej på er alla!! Efter ganska mycket om och men kan jag sätta igång och skriva om min härliga vecka jag håller på att uppleva här nere i Österrike. Igår var det afterski på hög nivå, vi åker skidor alla dagar från 9-15 och ikväll är det utgång. Dagens två tabbar: 1) tappade ena staven ifrån sittliften 2) skulle hoppa på ett gupp, när jag satte min snygga landning i pisten igen satte jag även staven mitt i magen och tappade andan, men jag överlevda och susade snabbt iväg igen. Vi har verkligen vädergudarna med oss, hela veckan ska det vara några plusgrader och strålande sol. Jag har fått mycket färg vilket känns så skönt, bort med den vintervita huden! Nu är det dax att väcka killen från hans "lilla" powernap då vi snart ska bege oss bort på förfest!

LAST TIME

Ikväll har jag och min älsking klickat till oss lite flygbiljetter då vi under påsklovsveckan ska till Stockholm några dagar, kan ni tänka er? ledighet, med den finaste jag har och i Stockholm och förmodligen VÅR med stora bokstäver. Senast jag var där var jag med Fredde och hans familj på en släktträff och innan dess på Summerburst vilket var otroligt roligt! Men innan det var jag och min bästa vän Molly i huvudstaden ett par dagar då vi(vi är verkligen inga seriösa fans) skulle se One Direction. I efterhand kan man undra vad vi gjorde där men vi har aldrig skrikit så mycket(of course skulle vi överrösta 12-åringarna) och det var en upplevelse. Shoppade, fikade och umgicks gjorde vi och njöt i det fina vårvädret.

HOME

Efter en hel dag resande är min kropp slut. Buss, flyg och bilfärden hem tog på mina krafter. Befinner mig just nu i världens mest saknade, mjuka och gosiga säng(dock utan min finaste), teneriffa var bra på mycket men inte på sängar.. taggar inför skola imorgon.

CARPE DIEM OSV

3 från igår

Ännu en dag som passerat här i paradiset. På tal om att det är ett paradis älskar jag känslan av att vara just på semester, varva stekande i solen med plaskande i poolen. Att proppa i sig en massa godsaker dagarna långa och att på kvällen duscha av sig allt äckligt klibbigt man bär på hela dagarna och ta på sig nya fräscha kläder. Hade jag haft möjligheterna hade jag slutat skolan efter gymnasiet och flyttat till ett paradis som detta för alltid och bara levt.

Det är svårt att njuta tycker jag, att ta vara på stunderna. Det är alltid i efterhand man saknar dem fina och mysiga stunderna, men ikväll ska jag göra ännu ett försök (som jag gjort alla andra dagar). Kram på er!

PLAY

Tennis är ett ständigt återkommande samtalsämne inom min familj. Hittar man inte min lillebror är han garanterat och spelar tennis.

Så igår tänkte jag och min kära Fredde att vi okcså skulle engagera oss och testa spela någon timme. Vi hittade lite talang i oss och vi spelade på bra i den stekande solen, det var så roligt och skönt. Utsikten från planern var enormt fin, man såg ut över hela medelhavet och solen sken.

16.58

Vi landade på Teneriffa runt 14.00 i söndags. Vi käkade lunch och slängde oss i solstolarna, vi har redan fått rejält med färg och har det jättehärligt. 25 grader, sol och ikväll väntas spansk A la carté.

WASHINGTON STORY DEL 5

Sista kvällen blev vi bjudna på en extra fin middag med suuuupergod mat. Har nog aldrig njutit så mycket av ravioli med sås (det var ingen vanlig ravioli eller sås). Denna kvällen var alla superfina och vi sjöng även några låtar på denna resturangen där bland annat Alexandrias borgmästare var med och alla arrangörer kring lucia-arbetet. Denna kvällen slutade inte förrän 02.45 då vi somnade efter ett extremt långt djupt samtal om alla oss tjejer, bästa samtalet jag någonsin har haft.

Lotta om du läser detta så tack för allt ♥

WASHINGTON STORY DEL 4

En underbar dag när solen tittade fram fick vi en guidad promenad runt Alexandrias hamn och vid de gamla fina, mysiga gatorna med de minsta och sötaste affärerna. Husen/lägenheterna där är helt underbara och vi ville bar flytta in där allihopa.

WASHINGTON STORY DEL 3

Lördagen blev stora shoppingdagen för oss, prick klockan tio stod vi utanför gallrena vid VS(det säger en del om oss) oj oj oj vad vi handlade och fick kramp i armarna hit och dit. På metron(tåget) på vägen hem började det regna så vi fick springa med alla påsar, hade gjort vad som helst för att få komma tillbaka och bara få köpa lite grejer till!

WASHINGTON STORY DEL 2

Första dagen fick vi sätta oss i bussen som vi hade blivit hämtade i på flygplatsen dagen innan, vår private driver som hette Johnny var verkligen störtskön och sjöng med oss när vi sjöng och massa sånt. Vi fick en Washington-tour som ledde oss till Vita Huset, Martin Luther Kings Memorial, World War 2 Memorial och United States Capitol-building. Har nog aldrig tagit in så mycket som på denna dagen, vi lärde oss jättemycket och var fett imponerade över dem stora pampiga byggnaderna (ja, Sverige suger på tex pampiga dörrkarmar till ytterdörrar). På kvällarna och luncherna åt vi ute på olika fina restauranger och ofta lät det så här: ''I would like to have the burger please''.

Vi fick även besöka George Washingtons(gammal president) hus där han bodde som är bevarat och det var faktiskt sjukt coolt.

WASHINGTON STORY DEL 1

Tänkte nu berätta för er om mina resa med världens bästa tjejer, det blir några delar och kommer i omgångar.

08.12 började vår resa mot Washington, resan dit tog lång tid men inga problem för oss. Vi underhöll oss med att äta och dricka(flygplansmaten har blivit så mycket bättre än när jag var mindre), vi sjöng för dem andra resenärerna på planet samt läste och kollade vi film. När vi väl kom fram kom vi helt fel i tiden och vi vaknade extremt tidigt vilket gjorde att vissa åt frukost två gånger första morgonen.